Vart vill jag komma med kepsen?

Många har ställt mig frågan vart jag vill komma med kepsen. Jag har faktiskt inga speciella mål för det. Men Kepsen kommer nog inte komma ut på banorna med mig iallafall. Men mina tankar är att vi skall börja träna i sommar och komma igång lite mer så att både jag och han utvecklas tillsammans. Har varken haft tid eller pengar till att boka en träninng. Eller, pengar har jag ju haft men har helt ärligt inte orkat ringa efter en tränare.

Dessutom så vill jag även stärka Kepsens höger galopp innan vi börjar. Skulle vart riktigt pinsamt ifall man kommer till en träning och både ryttare och häst är stela i högergaloppen och saktar av vid varje hörn.

Ta det inte på fel sätt nu, självklart saktar jag inte medvetet av vid hörnen. Jag och kepsen har arbetat med det här ett tag och det blir bara bättre och bättre och man ser att han börjar lite smått få lite mer muskler på höger sidan. Har ni läsare några tips på några galoppövningar?

Men till sommar hoppas jag på att få börja träna lite, och då lovar jag er att det kommer bilder. Har även funderat på att leta efter en till häst där jag kan få hoppa lite också. Men det är så svårt att hitta en medryttarhäst som är gratis och inte ligger för långt bort så tanken släppte jag ganska snabbt igen, men tanker kommer upp lite då och då. Blir bara hoppning för mig när jag är på sjöis, ganska tråkigt då jag vill satsa lite mer på hoppningen.





// Anna


Kommentarer
Postat av: Amanda Nordström

galoppfattningar! det bästa sättet att stärka hästens galopp. Galoppera 15m i taget, sen avbrott och ny fattning. Känns kanske långsökt men funkar verkligen. Även galoppbommar, studs osv :)

2012-01-23 @ 21:47:10
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0