Snorhalt

Imorgon bär det av till stallet för att rida kepsen. Uteritt står på schemat och kolla runt på lite nya vägar. Har inte orkat "utforska" så mycket och har bara hållt mig till två vägar som jag kan.
Troligtvis blir det en långis och han skall få sträcka ut sig om underlaget tillåter. Som det ser ut nu så kommer jag nog få brodda för första gånger i år. Innan har det vart otroligt bra underlag så har inte behövt brodda, dels så har det inte kommit någon snö innan när jag skall till stallet.
Under senaste tiden så har jag tränat på kepsens höger galopp. Den blir bara starkare och starkare. En av övningarna jag gjorde var att när jag red ut så fick han galoppera i högergaloppen i uppförsbacken. Till en början gick det sådär, han bytte gärna tillbaka till vänstergaloppen men nu har han ett fint flyt i det hela.
Jag hoppas att vädret håller vad de har sagt, det sägs att det skall vara fint men snö imorgon så vi får hoppas på det. Om det blir regn så kommer det antagligen bli en skritt eftersom att vägarna blir som snor.
//Anna

Kommentarer
Postat av: Ebba

åhhhh!!! gud vad söööt. Kom igen nu. BLOGGA BLOGGA!!!!!

2012-01-22 @ 12:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0