Otroligt härligt!

Dagens ridpass bestod utav en uteritt och en kortis i paddocken. Vädret var toppen, underlaget var super och kepsen var hur härlig som helst. Lite tråkigt dock att mina uggs blev leriga. Earni vilket är jaanas nya häst hoppade på Kepsen samtidigt som jag ledde honom och då hoppade kepsen på mig vilket då ledde till att jag trampa rakt ner i leran.

Nu väntar jag bara på att uggsen skall torka så jag kan se om jag måste tvätta den eller inte. Tog snabbt lite snö på uggsen så att leran skulle försvinna vilket var ganska smart. Leran förstavv hyffsat bra.

Märks att det var ett tag sen jag brodda. Herregud vad ont jag har i min rygg nu. Kunde knappt ställa mig rakt upp efter att ha broddat alla 4.

Aja, nu till själva uteritten. Kepsen var verkligen taggad, direkt när jag satte upp så spetsa han öronen framåt och skrittade i rask takt. Det var otroligt roligt att rida ut, Kepsen bocka och bocka av glädje i galoppen och slängde med huvudet. Det märktes att han han hade kul, brukar vanligtvis inte kunna vända fram och tillbaka flera gånger utan att han protesterar. idag gick han vart jag än bad honom, förutom när vi mötte ett par hästar då han backa ner i diket men det var bara att skänkla på honom och sen gick han långsamt fram.

Kunde rida hur länge som helst, det var verkligen jätte härligt och jag hoppas att det kommer lite mer nysnö tills på fredag och söndag.


//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0