Love or hate it. I dont fucking care.

Fick jävla sug på att bara skriva av mig..

Typ till exempel har jag läst en hel del snack om ponnysäljning osv.. (följer hästbloggar fortfarande)

Vissa tycker si och vissa tycker så.. Om man tycker något annat än sig själv, då är man dum i huvudet typ? VAAD har hänt med världen? Låt folk tycka som dom tycker, men acceptera fan vad andra tycker också! Folk har delade åsikter och så kommer det förbli, vare sig du går och klagar på "dom" eller inte. Read and like, or hate and leave.

Vad tycker då jag själv tycker om snacket: att alla att man måste & inte måste sälja ponnyn när man är 18 år eller liknande?

Jag tycker såhär nämligen. Låt ryttarna göra vadfan dom vill. Deras val, deras framtid, deras lycka.
Men hade jag stått i en situation där jag var 18 år, och hade en häst med enorm kapacitet. Hade jag absolut inte låtit den gå och skräpa i hagen. Ifall hästen brinner för tävling så är det där den ska vara, tills den tröttnat liksom. DÅ hade jag lätt sålt vidare hästen till någon som kan ta vara på kapacitet osv. Taskigt att låta den gå lite klubbtälingar om det egentligen inte är det den vill... Då är det ju nästan taskigare & värre och behålla den.

Har man en häst på äldre år. Halvklar på banorna men som gott & väl klarar sig utan tävlingar, visst. Då är det en helt annan sak. Men ifall man själv som ryttare vill vidare. Då ställer säkert flera av er frågan, ha kvar hästen och rid någon mer och tävla den? Men nu är det så här alla små snorungar. ALLA har INTE råd till att ha två hästar och jag slår vad om att minst lika många till, INTE har tiden som behövs. Vill ryttaren vidare, lägger h*n troligen mest tid på tävlingshästen. Och som tidigare sagt, blir "skräphästen" lidande.

Hade jag som ryttare, 18 år gammal kännt mig lite halvklar på banorna & hästen med. SÅKLART hade jag behållt den då, och typ hobbyrida. Men det gäller att gå efter hästen vilja också, inte bara sin egna och vad man inbillar sig att hästarna vill. Slutsnackat liksom. 

Mycket mer chill att sälja den, till rätt hem.. Då vet man att den kommer ha de bra ändå liksom. Vilken bigg deal det har blivit utav detta. Låt alla ryttare ta sina egna beslut. Punkt slut.

//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0