Det blir så här

Hur ser ett vanligt ridpass ut för mig? Det är väldigt olika från gång till gång, vad jag har lust med att göra och vädret påverkar också ridningen hehe. Men ett vanligt ridpass brukar börja med en uppvärmning på slingan, skritt, trav och galopp. Sedan när jag kommer till paddocken så börjar jag med att trava och rida lite olika rivägar, lite lösgörande övningar. En sak som jag gör vaje pass är att jag travar och sedan gör jag halt och ryggar en liten bit så jag vet att han är "med " mig. Brukar även försöka mig på ett par galoppombyten också. Passen är ju olika näst intill varje gång. Men brukar jobba mest på små volter, serpentiner, skänkelvikning. Nu det sista så har det vart mycket galopp arbete för att stärka hans galopp. Fick även in en kommentar av en tjej som tipsa om att göra galoppfattningar, fatta glopp, galoppera 10 m ? och sedan sakta av och gör en ny fafttning. Skall testa det till helgen, antingen nu på fredan eller på söndag. har inte riktigt bestämt mig om det skall bli en uteritt eller ett arbetspass i paddocken. Vi har även bestämt att jag skall försöka rida ut en gång av de gånger jag är i stallet eftersom att den andra mederyttaren inte rider ut och håller sig till paddocken. Har märk att Kepsen inte riktigt vill arbeta nu när vi rider i paddocken är är allmänt seg, men ute är han som han brukar. Så skall försöka rida ut båder fredag och söndag 1 :) Känner att det här blev ett tråkigt och onödigt inlägg, men bättre än ingenting antar jag! Kommentera gärna mer vad ni vill läsa. Behöver gärna tips, och blir det så att ingen av er tipsar om någonting så blir det inga inlägg.. // Anna

Kommentarer
Postat av: linnea

intressant och bra inlägg :D

2012-01-26 @ 17:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0