Dubbel inlägg

Hej! Har inte haft tid till att blogga. Tyvärr så kan jag inte blogga lika mycket nu heller, lånedatan jag har har typ gått sönder så internet funkar inte på den datan. Men jag har fått sms om att min data är klar för avhämtning så vi skall åka och hämta den snart.
Både Emelie i och en annan kompis var med i stallet i fredags och hjälpe till. Vi red på en äng och kepsen ville inte riktigt samarbeta. Han tvärnita flera gånger och protestera. Men han gick bra i stor del utav passet.
Fler bilder kommer snart.
Kan lika väl skriva en utvärdering av dagens ridpass i samma inlägg. Det blev en uteritt, det regna otroligt mycket igår så alla vägar blev glashala så jag hade förberätt mig för en skritt tur, men när vi väl kom ut ur skogen så var det jätte bra underlag, snön var i stort sätt borta, det var bara på vissa ställen där det var lite snö som hade töat.
Kepsen var otroligt barnslig idag och hoppade till flera gånger, blev jätte tittig och jobbig när han såg 4 andra hästar. I galoppen flög han bara fram, gjorde en del galoppfattningar, galoppera, 7 steg, sakta av till skritt, fatta höger, 7 steg, skritt, fatta vänster. Ja, ni fattar, det gick riktigt bra, men under sista fattningen så ville han inte stanna, visst saktade han ner men han studdsade fram i galopp men i skritt takt, när man väl galopperar honom så vill han aldrig sluta, hans ända tanke är galopp, galopp, det spelar ingen roll i vilken takt det går i. Men blev lite nervös när han inte ville skritta normalt när vi kom tillbaks in i skogen och det var glashalt, han fattade inte riktigt att det var halt, och ville bara fortsätta springa.
Blev en kort uteritt på ca 40 minuter.
Har ni sett de nya informationsbilderna?
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0