Pluggandet fortsätter

Anonym -  Vilket gymnasium skall ni söka till?

Svar -  De preliminära sökningara för min del är klara och det blev:
Kitas - samhäll - beteendevetenskap.
Micheal elias (stavning) - "              "
Donner gymnasiet "               "
Jensen vid näckrosdammen "           "


Jag är ganska nöjd över mina val men jag är lite nervös. Jag har inte riktigt poängen för att komma in, jensen har ganska låga så det var därför jag sökte till jensen. Fattar inte riktigt varför jag gjorde det, vill ju inte ens gå på Jensen.

Folk har frågat mig varför jag inte skall gå på ett hästgymnasium istället, under flera år har jag sagt till mig själv att jag skall gå på ett hästgymnasium men det var faktiskt nu i 9an som jag ändra mig. Jag vill gå på ett högskoleförberedande gymnasium och inte ett yrkes. Ifall jag nu skulle vilja plugga vidare. Har även fått höra att man kan gå en kurs efter gymnasiet när det gäller hästhållning. Man lär sig allt det man gjorde under gymnasiet (3 år) på ett par veckor. Så om jag nu vill ha en utbildning under hästväg också kan jag bara gå på den här kursen.

varför jag valde samhäll vet jag inte riktigt. Det var tänkt att jag skulle gå natur , men efter mycket tänkande så kom jag framt till att jag inte skulle trivas med det, för mycket matte och jag gillar inte ens no? Samhäll faller mig mer i smaken. Men nu efter valen så har jag börjat fundera lite på ekonomi/juridik. Det har jag ju också funderat på i flera år, skulle inte tacka nej till att bli advokat.

Men nu, sista terminen i 9an skall jag verkligen försöka att jobba upp mig, de ämnena som jag hade tänkt höja mig i är svenska, engelska, idrott, musik, hemkunskap, bild, slöjd och so. Det blir höjningar till mvg och vg..
SO är iallafall ett måste, där måste jag höja mig, om jag höjer mig till vg så får jag 20 poäng till..

Blev ett ganska långt svar, men varsegoda!

//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0