Gårdagens ridpass

Hann inte blogga igår, var dunder trött efter stallet igår och bara dega i soffan med familjen. Blev en uteritt i det härliga vädret. Till en början var han skit seg och ville knappt gå framåt, stod ett tag och vela med honom när han inte ville gå framåt. Åhh, blir så irriterad när han inte vill gå framåt. I traven var han också jätte seg och var nära på att rida tillbaka då det inte är likt honom. 
 
Men från ingenstans knäpte det bara till, han blev otroligt pigg och gick på tvären och kasta med huvudet fram och tillbaka. Vägarna var lite halare nu, så jag red lite på en äng fram och tillbaka, hoppas att det var okej men det var andra som hade ridit där så jag antog att det var okej, galopperade där, Kepsen var rena raketen. Han bara drog iväg, slängde med huvudet, hoppa upp i luften och sköt iväg, slängde med huvudet och var skit stark.

Det är skönt att Kepsen är "tillbaka". Har känt de sista gångerna att han inte har vart sig själv. Men nu är han lika knäpp igen. Blev en kort tur på 30 minuter.

Nästa vecka när jag är tillbaks skall jag försöka få med någon så att de kan fota när jag rider på ängen.


//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0