Emelie ( & Tokan)

Tänkte presentera mig eftersom jag är relativt ny här ändå... Alla har nog hört talas om mig men vet inte kanske inte riktigt vem jag är?

Kan börja såhär :

Jag heter Emelie Jennifer Maria Karlsson. Jag är född 1996, den 23 juli i Göteborg. Bor för nuvarande hemma hos min pappa heltid, och besöker min mamma en helg i månaden, dvs att mina föräldar är skilda. Jag älskar att fota, de gör jag med min canon 1000d, tillsammans med mina två objektiv. Ridning är såklart en stor hobby som ligger mig varmt om hjärtat.





Jag började rida när jag var runt 7 år om jag har rätt, (ingen koll alls) på Alleby ridklubb, där gick jag ett år på ett ungefär innan jag ramlade av, liten som jag var, va jag för feg för att fortsätta rida. Dock tyckte jag inte ridskolan var den bästa heller... Men efter ett års uppehåll började jag igen, fast på bulycke ryttarförening. Där red jag ett bra tag, började dock lite sent in på terminerna pga pengabrist och sånt....

Men kände tillslut att jag inte lärde mig något, dessutom tyckte jag inte det var kul längre, så jag blev medryttare på en D - ponny som hette Svante, honom red jag några månader innan jag började på Ferdinand, hästen som jag red över 1, 5 år. Nu i sommras slutade jag på honom pga att han flyttade för långt bort, och har precis funnit en ny häst vid namn Tokan.

Dock är det inte säkert om jag får behålla henne eller inte med det hoppas jag!

Tokan är ett halvblod på 160 cm i manke. Hon är en fux, med vit bläs och tre vita halvstrumpor. Hon är 12 år och har varit avelssto i yngre dar. Hon är snäll i hantering och ridning... Dock väldigt envis. Tokan har ett stort luftigt steg.. Gått träningar med hinder på 110 cm hemma, och tävlat 80 - 90 det senaste. I dressyr är hon utbildad till LB vad jag kommer ihåg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0