Söndagens ridpass

Hej!!

Igår var det första gången jag red Kepsen på det nya stallet. Tror nog att det var första gången han reds sen vi flytta dit. Kepsen var stissig och steppa näst intill hela uteritten. Hoppade upp i paddocken och det var nära att jag inte ens kunde sitta upp. Hon far omkring och skryar och gnäggar, huvudet upp i luften. Där står jag och och försöker lugna ner honom. När han väl är lugn sitter jag upp och rider ett varv i paddocken innan jag rider ut. Direkt när jag kommer ut på ridvägen början han takta och små steppar. Sitter tungt i sadeln och försöker att bromsa med sätet så gått det går vilket inte funkar. Så där sitter jag sedan med håll och fortsätter att steppa.

När jag börja trava så blev han helt till sig, hoppa hit och dit för grenar och stenar. Ena gången var det nära att jag faktistk flög i backen.. Kom i trav uppför en backe och sen får han syn på en stor stock i skogen vilket gör att han tvärnitar och kastar sig ner i diket på andra sidan.

Det roliga är att vi red förbi den när vi red till stallet och då blev han inte alls rädd och reagera inte ens på den. Kepsen har blivit en helt annan häst sen vi flyttade till det här stallet. Älskar Spike och gnäggar hela tiden efter honom om de inte står med varandra. Springer runt som en galning i boxen om spike inte står i boxen brevid. Och idag vid utsläppet med de andra hästarna så hade de tydligen inte lagt så stor märke till de andra hästarna och stått och gnäggat till varandra. Spike står ju med ponnysar och Kepsen med hästar. Spike åt inte lunchen idag heller så vi får se om det blir bättre imorgon. I värsta fall får de stå i en hage tillsammans!



// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0