Jag lever

Hej!

som ni ser så lever jag, haft så mycket med skolan den här veckan och har haft noll tid till bloggandet, dels så har vi bloggen under renovering. Allt skall vara nytt.
Kan berätta lite kort om dagen igår. Emelie följde med till Kepsen efter skolan och jag red en kortis barbacka i paddocken med vanliga kläder. Övade litte på ryggningar vilket inte gick så bra, brukar inte göra så mycket ryggningar med honom och det märktes otroligt mycket. Han backa iallafall men åt sidorna och försökte kasta sog framåt. Lita katastrof så där. Gjorde lite galoppombyten, första gången bytte han inte alls, andra gången korsgalopp och den tredje gången fick vi in ett byte. Borde be någon filma nästa gång för jag sitter ihop krökt och trycker med hjälperna och samtidigt som jag gör en förhållning ropar jag, BYT BYT BYT. Lite komiskt ändå, skall fortsätta med det imorgo, lite ryggningar och galoppombyten. Så det blir ett ordentligt pass imorgon, kommer inte ge mig förens allt sitter.

Emelie fota lite så bilder kommer.
Vi gick sedan till bussen och när vi kom fram kom jag på att jag hade glömt att lägga in pengarna i skåpet som jaana skall ha, så vi missa den första bussen vilket inte var så farligt att vi gjorde, jag sprang ända till stallet vilket är 10 minuters gångstig, sedan sprang jag tillbaka på, allt på 10 minuter. För mig så är det riktigt jobbigt då jag inte har någon kondis alls.

Kolla sen när emelie provred och det såg faktiskt bra ut, pigg ponny iallafall, vid vissa tillfällen såg det lite okontrollerat ut men den hästen hade krut i sig och hade inte haft någon annan ryttare på sig än ägaren på 2 år typ, så ponnyn passade väll på att bestämma tempot själv. Hoppas iallafall att emelie ger den en chans och prövar igen !






protest


//Anna

Kommentarer
Postat av: Victoria

Härliga bilder på ett fint ekipage! :)

2011-10-29 @ 17:57:00
URL: http://evvm.blogg.se/
Postat av: Lisa

Förstår hur det är, man vill blogga men tiden räcker inte till! Er blogg hade nog vart på topp om ni inte haft så dålig uppdatering heheh! Men fortsätt så som ni gör fast mer uppdatering!!!

2011-10-29 @ 18:18:39
URL: http://liiisa.blogg.se/
Postat av: Elin

Kan inte du filma någon gång när du gör någon övning/rider ett pogram och sen får vi som läser er blogg bedömma?

2011-10-29 @ 18:19:38
Postat av: Elisa

Grymt snygga må jag säga! Älskar 3:dje bilden!

2011-10-29 @ 20:17:18
URL: http://ponnyysidan.devote.se
Postat av: Anonym

HAHAHHA, VAD FAN!!! SNÄLLA, LÄR DIG RIDA INNAN DU SKAFFAR MEDRYTTARHÄST!!!!! PFFT...

2011-10-30 @ 09:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0