HA - HA - HA

Tänkte berätta om dagen, för er som inte är intresserade utav denna KAOTISKA provridningen kan bara skrolla ner.

Mötte tillsammans med Anna Frida på busshållplatsen. Stallet låg väldigt nära, bara 2-3 minuter från hållplatsen vilket var ett plus. I alla fall, vi promenerade dit och pratade lite. Ägaren frida var jättetrevlig. Jag fick lägga in sakerna i skåpet sen tog vi ut Saigon (namnet på stoet) och trvättade av henne. Borstade henne ett tag, sadla och tränsa sen ut till stora padocken.

Satt flera stycken och kollade, så de känndes ju lite halvt pinsamt att rida en häst man aldrig ridit innan med publik och allt. Dessutom när hästen är "rätt" så pigg. Hoppade upp och började skritta, första tanken var piiigg. Herregud asså, kändes hemskt att rida den söta lilla pärlan! Hon var hetsig och väldigt framåt, skrittade med jävla racerfart, benen gick i ett. Iallafall, hon förökte ju fatta trav ett antal gånger... Sen travade jag en del, där sprang hon bara snabbare och snabbare och hunde knappt hålla om henne, hon sprang lite utanför mina hjälper om man säger så. Traven kändes skit, hon var så jävla på heeela tiden och lutade man sig lite bakåt eller satte sig tungt i sadeln ökade & ökade hon hela tiden. 


(Eftersom jag har brist på hästbilder just för tillfället)

Sen galopp, kaos säger jag bara! Asså under ett tag hade jag ingen kontroll alls! Hon tog tag i tyglarna och drog i stort sett iväg med mig haha! Liiiiite mindre pinsamt var ju att jag hade en publik på 5-6 pers som satt i en ring.. undra va fan dom sa ok mig? Jaja, tänkte under ett tag hur jag skulle få saigon att sakta av.. Gud asså, den hästen hade krut i sig. Går inte att förklara med ord precis hur det gick, bara jag vet.

Väldigt svårt att hitta knapparna på den hästen asså, hon höll änna på lite med Frida också. Och hon hade liksom haft henne i 10 år. Snacka om nervig häst. Men såå underbart söt var den. väldigt tjock och kraftig med en jävla big as, gillagillagilla! ♥ En bred vit bläs och vita strumpor på alla fyra. Jättegullig när hon väl hade öronen framåt, ville bara mosa henne hihi! 

Red i mörker såklaaaaaaaaaaaaaart, så blev inga bilder / film. Jätteledsen för det för vill ha som ett minne haha!

//Emelie

Ps: Kände mig inte stor på henne, Anna tyckte inte jag såg så jättestor ut heller.. SÅ nu vet jag att jag kan leta efter en C-ponny också. Om den är kraftig dvs.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det går nog bättre på nästa häst? :) <3

2011-10-29 @ 00:14:40
URL: http://jenniesponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0