Dåliga dagar har vi alla

Hej!

Sitter nu framföt tvn med mamma och kollar på idol. Var i stallet idag och det var verkligen inte min dag. Dagen startade inte på topp heller, so prov vilket jag faktisktsåg fram emot, hade pluggat hela gårdagen och kunde allt. När vi kommer fram på provtillfället så säger de att det bara är ett g prov! Jag slet i ondödan, hade förhoppningar på att få minst vg iallafall.

När jag åkte till stallet regna det och det började redan bli lite små mörkt när jag kom, åkte ut dit vid 5 tiden, gjorde en snabb borstning sadlar och red ut, reflexvästen åkte även på. Red det "långsamma" varvet och när jag kom till fältet kom det två tjejer som kom i galopp och skratta och skrek. Kepsen fick i stort sätt panik och stod och skakade, han gick varken fram eller bak, men när de närma sig så börja kepsen backa och det är ett stup bakom oss, tjejerna ser oss men stannar inte eller lugnar inte ner sig, utan de fortsätter att skrika och skratta. Det var liksom droppen, man kan väll visa lite respekt, jag vände och red tillbaka, tjejerna fortsatte och skratta och skrika bakom mig, när de kom fram till mig bad hon mig med en tyken röst att gå åt sidan så att de kunde gå förbi vilket jag också gjorde. Var så jävla sur, de här tjejerna var ändå i 20 års åldern och beter sig på det sättet? Red lite i paddocken och sen kom 2 andra från stallet och red och skulle hoppa, massa hinder stod uppe och jag fick i stort sätt inte plats att rida, skritta av honom ute och sen red jag tillbaks till stallet där jag fixa allt och åkte hem.

Spike har tyvärr blvit sämre, blivit halt igen och har boxvila, på måndag skall han även iväg på ultraljud, stackarn. Kameran stanna hemma idag !



Kommentarer
Postat av: Anonym

söta !

2011-10-22 @ 18:24:57
Postat av: Anonym

BÖÖRJA BLOGGA!!!!!!!!! <3

2011-10-23 @ 17:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0