Blåst, blåst

Hej!

Som Emelie skrev i ett inlägg så var jag sjuk vilket jag fortfarande är. Igår mådde jag lite bättre och huvudvärken var borta så åkte ut till stallet vilket jag inte skulle ha gjort. Mådde sämre efter stallet, det var "vinter" ute och blåste typ storm ute. När jag kom hem så var det bara att fixa sig och sedan begära sig till Liseberg, sista dagen och det var gratis inträde. Det enda jag såg fram emot var att få åka atmosfear men när jag kommer till ingången så står det att den övre parken är avstängd pga fyverkerier. Så det var bara att stå ute i regnet i några timmar och se när brorsan åkte.

Nu till det mer intressanta, mamma släppte av mig vi Kepsens hage så jag tog in honom direkt och borsta och sedan red jag ut. Hade tänkt att rida ut en långis och försöka hitta några nya vägar, det var verkligen skit kallt ute och blåste jätte mycket. Kepsen blev lite orolig av den starka blåsten och försökte vända ett par gånger. Precis när jag skulle svänga in på en ny väg så vände Kepsen jätte snabb och sedan började han steppa jätte mycket. Vände tillbaka honom och då började han backa tills han backa ner i ett dike. Där fick han stå ett tag tills han bestämde sig för att gå fram. Han valde sedan att gå fram men inte åt det hållet jah ville gå till, så då försökte jag göra en halt men då börja han backa, så då backa vi en bit och sedan vände han åt det hållet jag ville gå åt. Red bara en kort bit på den vägen och sedan vände jag, frös jätte mycket och ville inte riskera att bli ännu sjukare..

Mockade och kolla till Spike sen, han har fått boxvila då han har fått ett såt och veterinären har sytt och han går på pencelin ( tror jag ). Såret har läkt jätte fint, den här skadan uppkom på torsdagen tror jag och på fredagen halta han jätte mycket, han kunde knappt gå framåt, han stalka sig framåt på 3 ben när han skulle gå till krubban, jätte synd om lille spike. Redan på Lördagen var han mycket bättre och han kunde frivillit gå fram på alla fyra. Jaana har även släppt han inne i stallgången så han får röra på sig. Jaana är verkligen duktig när det gäller skador eller liknande, allt läker alltid som det ska och oftast snabbare än tänkt!

Kameran blev kvar hemma så inga fräscha bilder!



// Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0