Begangnat inom ridning?

Ska jag vara ärlig är det inget för mig vare sig det gällar ridkläder, schbrak eller annan utrustning. Vem vill ha något som någon annan redan använt liksom... Känns lite snuskigt faktiskt om jag ska vara ärlig. Men de är ju vad jag tycker. Jag ser ju det goda i det också, att man faktiskt kan återanvända sakerna vilket faktiskt bidrar till bättre miljö så på så sett, creeed till er som köper och använder begangnat... Inte för att jag själv skulle göra det men aa, ni som gör det borde ha bra samvete. För ni förstör ju inte miljön as much as me and my frieeeends!

Tänk er bara typ ridbyxor... Fräsht om typ någon har mensat i dom elller något hahaa!!! Hemskt ju, tänk sen att du ska sätta på dig de där nermensade ridbyxorna... Eller hästen som använt schbraket innan dig haft svamp eller något sånt, kan ju faktiskt leda till att din häst sedan får det, man vet aldrig hur noga ägarna till "plaggen" är, finns många som inte tvättar allt innan det säljs... Neej, nu ska inte vara negativ. 

Fast sen kommer ma till det konstiga... Jag tycker det är helt okej att använda kompisars saker man fått eller liknande, bara för att man känner givaren. Weeard!

Men som ni vet - tycker fortfarande att ni som gör det, gör en god sak för miljön och säljarna: dom tjänar ju pengar på er om man säger så ;) Duktiga är ni! 

//Emelie  


Kommentarer
Postat av: Elin

Håller med dig om allt !! Vi tänkte väldgt lika om den punkten!! :D <3

Jättebra blogg!

2011-10-04 @ 16:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0