åren går

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning

Till största del så var det Emelie som gjorde så att jag börja rida. Har alltid älskat att rida och vara bland hästar. Enda sen jag var liten har jag lekt med dockhästar och sett alla häst filmer som my little ponys. Dockor och sånt fanns inte i min fantasi, slängde de och behöll hästen. Red väldigt mycket på knatteridning och olika ponnyledningar när jag var liten. Men man kan väll säga att min ridkarriär började vid 7 års åldern då Emelie börja rida. Blev jätte avundsjuk och tjata jätte mycket på mina föräldrar om att få börja rida. Pappa prata med mamma lite kort och sedan med min kompis Klara som också red. Hennes pappa gjorde ett samtal till Bulycke och redan dagen efter skulle jag iväg till ridskolan och prova på i en nybörjar grupp.
Jag kommer ihåg att jag kom dit med ett par fula jeans och pippi stövlar. Jag skulle ha en liten b-ponny vid namn rosita och jag letade i hela stallet efter henne men hittade henne inte. Vi fråga en av de äldre barnen och de följde med oss ut till Rosita och hjälpte till. Hon var jätte söt och var ett russ. Pappa försökte vara ett proffs och försökte veta hur man sadla och tränsa. Sadlingen gick okej, vi satte den lite fel men det fixades. Vi lärde oss att tränsa efter typ 1 termin hahhaha!

Pappa gick med mig när vi red inne i manegen och jag blev jätte arg när han inte höll i henne. Till slut sa ridläraren till pappa att komma in till mitten så att jag skulle få "rida" själv vilket jag inte uppskattade. Var jätte rädd men det gick bra, hon följde bara efter hästen som var framför.

Känner att jag skrev lite för mycket nu och lite för detaljerat.

jag och någon häst som jag inte kommer ihåg vad den heter..


jätte nöjd efter min första tävling med en häst på 160 och hoppa 20 cm...


Hur såg man ut?

// Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH!!!! JAG DÖÖÖÖR!!! Fan vad söööt!!

2011-10-03 @ 20:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0