Gästbloggning

Hej jag heter Daniella Törnros och rider i samma stall som Anna & Kepsen. Jag äger en häst vid namn hot chilli pepper, kallad chilli. Jag känner anna eftersom när jag flyttade till huke ( som stallet heter ) så red anna redan där men då hade hon en medryttarhäst som hette nina. Så vi lärde känna varandra där.

Chilli. En korsing mellan varmblod och fullblod. Han är 17 år gammal, en ganska gammal kille men jag kan säga att han är som en 2 åring i huvudet. Så han är rätt rolig och speciell att rida vilket är kul! Han är en uatv dem pigga gamla gubbarna haha..

Jag hittade honom på hastnet och föll direkt, innan honom hade jag endastv ridit 1 häst vid namn Jango.
Men så mamma ringe dem som ägde chilli så vi bokade in en provridning inte så långt efter det.
När vi kom dit så mötte jag en super söt häst på stallplanen. Jag hoppade upp och så red vi bort till ett ridhus. Där red jag han ett tag och ja, var rätt osäker i början men sedan så tog jag en galopp och då fastnade jag för honom direkt. Så det dröjde inte länge innan han följde med mig hem! Och det har jag aldrig ångrat.
Faktiskt så såg jag Anna första dagen jag kom till Huke. Såg även Emelie som anna bloggat med innan ( heztryttare )

Jag kommer ihåg det första jag sa till anna, ja det löd så här : I vilken ordning skall höpåsarna hänga? hahah!
Ja men nu sitter jag här i hennes soffa och gästbloggar på hennes blogg.

Men ja, mina och chillis första månader tillsammans var inte enkla det var mycket gråt och ja det gick inte bra helt enkelt.. mycket tårar offrades för den lilla hästen. Jag kunde knappt kontrollera honom i galoppen ja han nästan låg ner i kurvorna, ute gick knappt.. HAn vände och ställde sig.

Men nu är han jätteduktig och jag är verkligen glad över att det blev just honom!

Våran framtid? Ja det vet jag inte riktigt, Vi skall fortsätta träna i hoppningen och ja, kanske börja tävla lite smått. Men han är ju rätt gammal nu så vi får se hur länge han tycker att det är kul!

Kanske blir något innom körning..? Håller på att köra in honom och det skall bli kul! Men som sagt jag har inte en blekaste om hur våran framtid ser ut! Men hoppas den är ljus! :)


chilli och kepsen! Och lille spike i hörnet! :)


Ja det var lite om mig och min polle chilli! Hoppas ni orkade läsa allt heeh,, har ni några frågor till mig? Kommentera så svarar jag gärna på dem! :)

Kramar:

Daniella & Chilli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0