Gårdagens ridpass

Hej!

Igår var jag i stallet efter en tur till börjes. Ett par ridbyxor följde med mig hem och på Tisdag alltså på min födelsedag åker vi till börjes igen och hämtar upp min jacka som jag beställde!
Sen kanske jag köper en till jacka men inte helt säker. Och nästa månad ska jag köpa en vinterjacka från stadium! Vill helst köpa den nu så min storlek inte tar slut. Men säger bara så här, ALDRIG mer gå in till stadium med min plånbok. Igår när jag och Emelie gick in på stadium för att testa jackan så pep det när vi gick in så en kille kom fram till oss och sa att vi skulle gå igenom en gång till, först emelie och sen jag. Såklart var det jag som pep och alla i den långa kön kolla på mig vilket ledde till att jag börja skratta. Fick plocka fram allt i min väska och han testa att dra igenom min plånbok och då var det den som pep. Alla skratta åt mig och när jag gick ut igen pep det igen och en tjej i rulltrappan skratta. Katastrof säger jag bara.

Nu till ridpasset, redi paddocken men skritta fram honom ute. När jag kom in i paddocken började jag att ställa och lite smått börja forma honom. Efter lite serpentiner, skänkelvikningar små volter lossna han, han fick en bra form och arbetade med hela ryggen. Sen började jag trava och gjorde samma sak som i skritten, serpentiner, små volter och ett försök på skänkelvikning, det gick så där, han böjde lite för mycket på nacken så fick ta hjälp med spöt och trycka på hans rumpa. Men annars gick han jätte fint. Galoppen gick också bra, till en början var han lite lat och saktade av vi varje hön, så fick snabbt samla upp honom och gjorde en ny fattning. Gjorde lite galoppfattningar också, det gick inte alls, fick bara till det 1 gång, och då försökte jag typ 5 gånger.

Travade av honom  en låg form och sen skritta jag av honom ute!
Så en sammanfattning från ridpasset var lycat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0