allt på samma gång

Hej!

Nu har jag äntligen fått tag på en data. Det gick inte alls bra idag. Kepsen var inte alls sammarbetsvillig och levde i sin egen värld. Först red vi lite på ängen och nu hade det blivit så högt gräs att Kepsen inte kunde arbeta ordentlig och han trampade inte under sig ordentligt. Så efter 20 minuter så gick vi upp till paddocken och staka runt där i 10 minuter, travade lite i både varven och jobbade lite på volten och sen så bestämde jag mig för att rida ut. Red lilla hukerundan som vi kallar det och hela rundan tar ca 30 minuter. Ute var Kepsen duktig och var inte för pigg, men han blir oftast bara överpigg om man rider ut tillsammans med någon, nu red jag ut själv. så jobbade med galoppen ute, korta & länga. Gjorde galoppfattningar från halt. Men idag fick det bli ett latis pass.

Hade halvlånga tyglar nästan hela tiden, men på Fredag får det bli ett jobbpass!
Ska se om Karin kan skicka lite bilder som Daniella tog med henens kamera också!
Nu sitter jag hos min moster i blöta kläder efter att ha kört moppe!

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0